Podcastin äänittäminen etänä sopii nykyaikaan

Suomen Podcastmedialla on jo pitkä kokemus podcastin etä-äänityksistä, ja osaamme ottaa huomioon myös muut kuin tekniset yksityiskohdat.

Yhä useampi tekee töitä etänä nyt pysyvästi, ja monesti alansa erikoisasiantuntijoita voi olla vaikea tavoittaa ja saada studioon.

Podcastin äänitys onnistuu kuitenkin myös etäyhteyksin. Välimatka ei ole este onnistuneen, suositun podcastin tekemiselle.

Podcastin äänityksissä juontajat ja vieraat voivat olla eri paikoissa

Keväällä 2020 alkaneet poikkeusolot toivat etätyöt osaksi yhä useampien ihmisten ja yritysten arkea. Myös Suomen Podcastmedia muutti toimintaansa siihen suuntaan, että yhä useampi asia onnistuisi etäyhteyksin.

Juontajien ja vieraiden keskustelu luonnistuu esimerkiksi Zoomin, Teamsin tai puhelimen välityksellä. Samalla voimme äänittää vieraan puhetta nauhurin avulla, jotta äänenlaatu on mahdollisimman hyvä.

Oli syy etäyhteyksien käyttöön mikä tahansa, sen ei tarvitse heikentää podcastin laatua. Vieraat ja juontajat voivat käydä keskustelua eri paikoista, ja kokonaisuudesta saadaan ammattitaidolla aikaan korkealuokkainen podcast.

Etänä tehdyn podcastin vieraat voivat olla missä päin maailmaa tahansa

Podcasteja tehdään usein hyvin kapeita kohderyhmiä varten, ja podcasteja kulutetaan eri tavalla kuin muuta mediaa.

Kohderyhmän pienen koon takia podcastin vieraat ja juontajat tulee valita tarkoin. Henkilöbrändit liittyvät podcasteihin läheisesti, ja esimerkiksi tunnetut vieraat saavat kuuntelijat kiinnostumaan. Kaupallinen yhteistyö podcasteissa kannattaa.

Kun podcast äänitetään etänä, vieraat voivat olla missä päin maailmaa tahansa. Jos podcastin äänityksiä ei ole sidottu tiettyyn paikkakuntaan, on helpompi saada podcastiin vieraaksi kaikkein mielenkiintoisimmat vieraat – jopa koko maailman mittapuulla.

Suomen Podcastmedia osaa toteuttaa podcastin etänä

Koska meillä on jo pitkä kokemus etä-äänityksistä, osaamme hoitaa jokaisen yksityiskohdat. Otamme äänityksissä huomioon esimerkiksi äänen laadun sekä juontajien ja vieraiden välisen keskeytymättömän keskustelun.

Etäyhteyksin toteutetut nauhoitukset ovat kuitenkin vain pieni osa podcastin tekoa. Teknisiä yksityiskohtia tärkeämpää on muun muassa se, että podcastiin valitaan oikeat puhujat ja sitä markkinoidaan oikein.

Jos olet kiinnostunut esimerkiksi hyödyntämään podcastia myyntisuppilon yläpäässä, korvaamaan yritystapahtuman podcastilla tai vain kiinnostunut siitä, milloin oman yrityspodcastin tekeminen kannattaa, ota yhteyttä Suomen Podcastmediaan.

Me annamme asiakkaille viisi peruslupausta siitä, millaisia bisneshyötyjä toteuttamaltamme podcastilta voi odottaa.

Harkinnassa podcast?

Lataa oppaamme podcastin kuulijaprofiileista ja saat ajankohtaista tietoa siitä, miten podcasteja kulutetaan Suomessa.