Referenssit

Myynnin tekeminen on muuttunut viime vuosina radikaalisti ja viestitulva kasvanut. Kun asiakkaiden kalenterit ja yhteydenottokanavat ovat täynnä, on myös erottautuminen – tapaamisen sopimisesta puhumattakaan – vaikeaa. Mitä, jos kokeilisit podcastia myynnin tukena? Näin teki rekrytointikoulutus- ja urapalveluyritys Saranen, joka avasi podcast-yhteistyöllään ovia vaikeasti tavoitettaviin asiakkuuksiin!

Terveystalo kokeili viiden jakson minisarjan muotoista sisältöyhteistyötä työterveyspsykologi Nina Lyytisen podcastissa kesällä 2021. Terveystalon liiketoiminnallisena tavoitteena oli tukea uuden Fokus Mielen erityisyksikön lanseerausta.

Pohjolan Voima tekee nyt kustannustehokkainta yhteiskuntasuhdeviestintää podcastilla, joka oltiin vähällä hyllyttää sen laihojen tulosten takia. Mitä oikein tapahtui? No, Suomen Podcastmedia astui kuvaan! Näin käänsimme podcastin kurssin.

Monella on käsitys, että vain laajoja massoja kiinnostavat podcastit voivat toimia markkinoinnissa. Suomen Podcastmedian lääkeyhtiö Boehringer Ingelheimille tuottama Podiatri on esimerkki siitä, että myös kapeamman aiheen podcast voi olla tehokas työkalu markkinoinnissa. Podcastilla tavoiteltiin suomalaista lääkärikuntaa, erityisesti nuoria lääkäreitä.

Danske Bankille tuotettu Taloudellinen mielenrauha -podcast saavutti mediahuomiota ja satojatuhansia kuuntelukertoja, tähän mennessä jo yli puoli miljoonaa kuuntelua. Lue alta kuinka se tapahtui!