Bisneshyötyä podcastista: Suomen Podcastmedian viisi peruslupausta asiakkaille

Suomen Podcastmedia keskittyy tekemään podcasteja, joista on todellista bisneshyötyä. Tässä viisi perusasiaa, joita asiakkaillemme lupaamme.

Wednesday, 31. March, 2021
Tuuli

Jääkö podcastisi kuuntelijaluvut alle 10 000? Kuunteleeko podcastisi alusta loppuun alle 70 % kuulijoista? Meillä ei!

Tässä viisi perushyötyä, joita me Suomen Podcastmediassa asiakkaillemme lupaamme.

1. Yli tuhat kuuntelua per jakso

Suomalaispodcast saa keskimäärin 200–300 kuuntelua per jakso puolen vuoden aikana. Me lupaamme, että meidän konseptimme mukaisesti tuotettu podcast saa nelinumeroisen määrän kuunteluita eli vähintään 1000 jaksoa kohden. Eikä tämä koske pelkästään laajojen massojen b2b-podcastejja, vaan myös hyvinkin kapean aiheen podcasteja.

2. 70 % kuuntelee podcastisi loppuun asti

Suurillakaan kuuntelumäärillä ei ole suurta arvoa, jos kuulija lopettaa kuuntelun pian sen aloitettuaan. Me lupaamme, että 70 % konseptimme mukaisesti tuotettujen podcastien kuuntelijoista kuuntelee jakson viimeiseen minuuttiin asti – eli kuuntelee 20–25 minuuttia sinun asiaasi, kun jakson pituus on noin 30 minuuttia.

3. Bisneshyötyä podcastilla

Me emme tee vain hyvältä kuulostavia podcasteja, jotka saavat myös hyviä kuulijalukuja, vaan teemme podcasteja, joista on ennen kaikkea bisneshyötyjä. Esimerkiksi Taloudellinen mielenrauha on nostanut Danske Bankia pankikseen harkitsevien määrää kohderyhmässä 30 % ja Podiatri on ratkaissut lääkealan kiperän ongelman: miten saada myös nuorempi lääkäripolvi jatkokoulutusten pariin, kun perinteiset iltatilaisuudet eivät enää houkuttele vapaa-ajastaan tietoisia nuoria lääkäreitä.

4. Kattava jakelu

Meidän kauttamme saat Suomen kattavimman jakelun podcastillesi. Varmistamme, että se on jokaisella vähänkään merkittävällä podcast-alustalla. Jakelumme sisältää Spotifyn, Apple Podcastin sekä yli 10 pienempää alustaa. Yleensä lisäämme podcastisi myös Suplaan (Suomen kolmen käytetyimmän alustan joukossa), mitä moni muu ei tee.

5. Toimiva markkinointi

Moni tekee podcastin, laittaa sen alustalle ja toivoo, että kuuntelijat löytävät sen. Vaihtoehtoisesti podcastille ostetaan mainontaa somessa. Me toteutimme viime vuonna Media-alan tutkimussäätiön rahoituksella ja yhdessä Sanoman kanssa tutkimuksen, jossa selvitimme, mitkä keinot oikeasti tuovat kuulijoita podcastillesi. Lupaamme, että suosittelemme ja toteutamme vain sellaisia markkinointitoimenpiteitä, jotka oikeasti toimivat. Käytämme myös ansaittua mediaa eli lehdistönäkyvyyttä podcastiemme markkinoinnissa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten me Suomen Podcastmediassa toteutamme yllä luvatut asiat, ota yhteyttä!

Kommentit
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Mistä menestyvä podcast rakentuu?
Lataa ilmainen oppaamme hyvän podcastin anatomiasta.
Lataa opas täältä. Ei kiitos