Vaikuttaja, haluatko kaupallistaa oman podcastisi?

Suomen Podcastmedia auttaa podcastaajia, jotka haluavat kaupallistaa oman podcastinsa. Hiomme podcastistasi maksullista kuuntelualustaa kiinnostavan tai hankimme jaksoihisi kaupallisia yritysvieraita tai pre-roll -mainostajia.

Millaisen podcastin voi kaupallistaa?

Kaupallistaminen onnistuu erityisesti, jos podcastilla on olemassa oleva ja vakiintunut yleisö, selkeä aihe tai tyyli, ja säännöllinen julkaisutahti. Varsinkin asiantuntijapodcasteihin sopivat kaupalliset vierailut, kun taas viihde- ja host-vetoiset sarjat kiinnostavat monia kuuntelualustoja.

Miten kuulijat suhtautuvat kaupalliseen sisältöön?

Kokemuksemme mukaan hyvin! Kuulija suhtautuu tuntemansa vaikuttajan ja seuraamansa podcastin kaupalliseen sisältöön yleensä hyvin myötämielisesti. Kaupallisuus on ny­ky­päi­vää ja kuun­te­li­jat ym­mär­tä­vät, mik­si si­tä tar­vi­taan.

Tiedämme kuitenkin, että on ehdottoman tärkeää, ettei yhteistyö tunnu päälleliimatulta. Haluammekin löytää juuri podcastiisi sopivan, aitoa lisäarvoa myös kuulijoillesi tuovan kumppanin.

Teemme yhteistyötä monien suosittujen podcastien kanssa

Meillä on useamman vuoden kokemus suosittujen asiantuntijapodcastien kaupallistamisesta. Edustamissamme pod­cas­t-sarjoissa kes­ki­tym­me si­säl­töyh­teis­työ­hön, jossa yhteistyökumppanin edustaja pääsee vieraaksi podcastiin keskustelemaan etukäteen sovitusta ja suunnitellusta aiheesta.
 Sisältöyhteistyössä jaksossa vieraileva kumppaniyritys pystyy hyödyntämään podcastin ainutlaatuista etua – syvää kuulijasuhdetta – parhaimmalla tavalla. Tämä takaa myös podcastaajalle parhaan tuloksen.