Vaihtoehto yritystapahtumalle: podcast yhdistää ja sitouttaa etänäkin

Podcast tavoittaa asiakkaat ja sidosryhmät poikkeusaikaankin. Se tarjoaa kuulijoille yhteisöllisyyttä ja sitouttaa heidät yhteiseen toimintaan.

Poikkeusolot saavat yrityksesi asiakkaat etsimään ajanviettokeinoja ja kiinnostavaa sisältöä, joiden parissa viihtyy etänäkin. Podcast on erinomainen tapa saada kiinni uusia ja vanhoja asiakkaita, tuoda esiin yrityksen liiketoimintaa sekä asiantuntijuutta ja tarjota kuuntelijoille ajatuksia sekä kokemuksia, joita muualta ei välttämättä saa.

Podcast on yrityssisältöä, jonka parissa viihdytään

Nyt, kun normaalia yhteiseloa ja kanssakäymistä on rajoitettu, ihmiset etsivät uusia keinoja yhteisöllisyyden löytämiseksi. Kuuntelijan ja podcastin välille syntyy ainutlaatuinen suhde, jolle nykymaailmassa on tarvetta.

Korona-aika on muuttanut sitä, miten podcasteja kulutetaan. Podcasteista etsitään esimerkiksi uutta motivaatiota sekä rentoutumista. Kotona myös koko perhe saattaa olla saman podcastin äärellä.

Podcast yhdistää puhujat ja kuulijat turvallisesti

Podcast sopii yritystapahtuman korvaajaksi myös siksi, että monesti yritystapahtumiin tullaan kuuntelemaan mielenkiintoisia puhujia. Viihtymisen lisäksi tapahtumissa kiinnostaa uuden oppiminen. Juuri näihin tarpeisiin podcast pystyy vastaamaan ehkä paremmin kuin mikään muu media.

Tärkeää on myös, että podcastin nauhoittaminen onnistuu myös etänä. Podcast voidaan siis toteuttaa täysin turvallisesti riippumatta siitä, millaiset olosuhteet ja rajoitukset yhteiskunnassa vallitsevat.

Nyt tehty podcast hyödyttää tulevaisuudessakin

Tapahtumien järjestäminen on nyt mahdotonta, mutta tulevaisuudessa niitä tullaan varmasti näkemään taas enemmän. Podcastia ei tarvitsekaan ottaa tapahtumien pysyväksi korvaajaksi, vaan riittää, että podcastin tekemiseen sitoutuu kausi kerrallaan.

Tapahtui tulevaisuudessa mitä tahansa, kerran tehty podcast on ja pysyy. Mikäli podcastin toteuttaa nyt, sitä voi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Kun tapahtumia aletaan jälleen järjestää, olemassa olevaa podcastia voi käyttää niidenkin markkinointimateriaalina.

Ota yhteyttä ja kysy lisää siitä, miten voisimme toteuttaa juuri sinun yritystäsi hyödyttävän podcastin.

Harkinnassa podcast?

Lataa oppaamme podcastin kuulijaprofiileista ja saat ajankohtaista tietoa siitä, miten podcasteja kulutetaan Suomessa.