Vaikuttajamarkkinoinnissa auktoriteetilta ja tutulta kasvolta saatu suositus tai tuotekokemus vaikuttaa kuulijoiden mielipiteisiin huomattavasti enemmän kuin perinteinen markkinointiviestintä. Vaikuttajamarkkinoinnilla pyritään vaikuttamaan kohderyhmän käyttäytymiseen suhteellisen vaivattomasti ja huomaamattomasti. Vaikuttajamarkkinoinnilla pystytään tehokkaasti myymään tuotteita tai palveluita juuri oikealle yleisölle.
Vaikuttajamarkkinoinnin suurin hyöty on, että vaikuttaja tuntee kohdeyleisönsä kuin omat taskunsa. Oikea vaikuttaja pystyy vaikuttamaan seuraajiensa asenteisiin, tietoon sekä ostokäyttäytymiseen — pysyvästi. Vaikuttajamarkkinoinnissa tärkeintä on pystyä yhdistämään oikea vaikuttaja, brändi sekä yritys tai yhteisö.
Tuloksekas vaikuttajamarkkinointi ja kaupallinen yhteistyö podcastin muodossa vaatii tunnetun hostin ja vieraat, joilla on oma, sitoutunut yleisö. Tärkeintä podcastissa on luoda sisältöä, joka puhtaasti kiinnostaa, aktivoi, ja tuo lisäarvoa kuuntelijan elämään, ja johon sisällytetty kaupallinen yhteistyö soveltuu luonnollisesti. Näin vaikuttajamarkkinointi tapahtuu luonnollisesti.
Podcastin tuottaminen kannaattaa, koska podcast vangitsee vastaanottajan huomion tehokkaammin kuin mikään muu media. Sitä kuunnellaan keskimäärin 18 minuuttia kerrallaan ja kuuntelija kuuntelee yleensä puolet tuotantokauden jaksoista. Kuuntelijan ja podcastin välille muodostuu siis ainutlaatuinen suhde.
All rights reserved © Suomen Podcastmedia