jopa pari tuntia
Podcast vangitsee vastaanottajan huomion tehokkaammin kuin mikään muu media. Sitä kuunnellaan keskimäärin 18 minuuttia kerrallaan, ja kuuntelija kuuntelee yleensä puolet tuotantokauden jaksoista. Kuuntelijan ja podcastin välille muodostuu siis ainutlaatuinen suhde. Kun podcastisi tavoittaa oikeat kuulijat, saa konseptisi myös näkyvyyttä oikeiden ihmisten keskuudessa.
Podcastin voi kaupallistaa usealla eri tavalla – esimerkiksi pre- tai mid-roll-mainoksilla. Tuottamissamme kaupallisissa podcasteissa keskitymme syviin sisältöyhteistöihin, joissa yritys pystyy hyödyntämään podcastin ainutlaatuista etua – syvää kuuntelijasuhdetta – parhaimmalla tavalla ja joka takaa myös vaikuttajalle parhaan korvauksen.
Hyvä podcast on laadukkaalla äänellä tuotettua asiaohjelmaa, joka on kohdennettu oikealle yleisölle. Lisäksi hyvä podcast vangitsee kuulijansa ja saa hänet palaamaan sen pariin aina uudestaan ja uudestaan. Jotta kuuntelijan mielenkiinto pysyy yllä, yhden podcastin tulee aina keskittyä yhteen aiheeseen kerrallaan. Voit lukea hyvän podcastin anatomiasta lisää blogistamme “Minkälainen on hyvä podcast?”.
Podcast ei ole massamedia. Vahvimmillaan podcast onkin siinä vaiheessa, kun potentiaalisen asiakkaan tietoisuutta syvennetään vahvaksi kiinnostukseksi ja häntä ohjataan kohti ostopäätöstä. Jättiyleisön sijaan podcastilla kannattaa tavoitella juuri oikeita kuulijoita. Podcastilla pystyt vaikuttamaan kohderyhmäsi ostopäätökseen täysin heidän huomaamattaan.
Palvelumme kattaa kaiken tarvittavan niin podcastin konseptisuunnittelusta, käsikirjoituksesta kuin tuotannostakin, juuri oikeiden vaikuttajien sekä hostien löytämiseen, podcastin markkinointiin ja raportointiin.
All rights reserved © Suomen Podcastmedia